SponsorHelp

Totalizator i Orlen prawdziwymi zwycięzcami plebiscytu na sportowca roku

88. Plebiscyt Przeglądu Sportowego wygrała Iga Świątek, ale byli też inni beneficjenci tego wydarzenia. Sponsorzy tegorocznej rywalizacji o głosy kibiców odnotowali rekordowe korzyści marketingowe. Zwycięzcą został Totalizator Sportowy, dla którego estymowana wartość kapitału relacyjnego wygenerowana podczas Gali Mistrzów Sportu 2023 oraz Balu Mistrzów Sportu 2023 wyniosła aż 1 948 489 zł. Na podium znaleźli się także PKN Orlen z wynikiem 1 813 137 zł i Drutex – 1 787 657 zł. 3W osiągnął profit w wysokości 1 729 533 zł. To rekordowe wyniki, wynikające zarówno z zainteresowania rywalizacją o tytuł jak i obecności podczas wydarzenia szerokiego spektrum gwiazd sportu i osobistości ze świata mediów i biznesu.

Wartość kapitału relacyjnego obliczana jest dla przedstawicieli grup interesariuszy uczestniczących w projekcie sponsoringowym, na podstawie współczynnika zaangażowania i zasięgu ich obecności w mediach (engagement rate, media impressions), rodzaju i wielkości organizacji, które reprezentują, a także średniej ceny rynkowej udziału istotnych osobistości w wydarzeniach komercyjnych (keynote speakers, business experts, celebrity appearances). Uwzględniane są także atrybuty projektu wpływające na skuteczność rozwijania relacji oraz ważność grup interesariuszy dla poszczególnych branż sponsorów wyznaczone na postawie ogólnopolskiego badania “Zagadnienia i trendy sponsoringu” przeprowadzonego wśród sponsorów (SurveyLab 2022).