SponsorHelp

Sponsorowanie wydarzeń branżowych

Sponsorowanie wydarzeń branżowych może być opłacalne

Nie tylko wydarzenia sportowe i kulturalne generują zwrot z inwestycji sponsoringowych. Gala Perfect SPA Awards 2023 jest dobrym przykładem na to, że sponsorowanie wydarzeń branżowych może być opłacalne. 

Polskie „Oskary SPA i Wellness” przyznano w tym roku po raz 13-ty. Organizowany od kilkunastu lat konkurs Perfect SPA Awards jest inicjatywą, której celem jest wyróżnienie najlepszych firm i marek beauty, medical, SPA & Wellness na polskim rynku. Co roku, w gali podsumowującej konkurs uczestniczą osobistości i celebryci promujący zdrowy styl życia. W tym roku Galę uświetnili swoją obecnością Anna Głogowska, Rafał Grabias, Eliza Gwiazda, Paulina Holtz czy Kamila Kamińska. Uroczystość prowadził Conrado Moreno.

Głównym partnerem Gali Perfect SPA Awards 2023 była Polska Organizacja Turystyczna. Wśród sponsorów Gali znaleźli się również ITP, Nova Group i Mesoestetic, Phytomer, Hotel Marriott i Comfort Zone, którzy odnotowali wysokie wartości kapitału relacyjnego wynikające ze sponsorowania wydarzeń branżowych na poziomie powyżej 300 tys. zł. Estymowana wartość kapitału relacyjnego dla tzw. partnerów srebrnych Thalgo czy Profitroom wyniosła ok. 280 tys. zł. To wynik tylko nieznacznie niższy od sponsorów głównych.

Sponsorowanie wydarzeń branżowych może więc przynosić wymierne korzyści. Wartość kapitału relacyjnego obliczana jest dla przedstawicieli grup interesariuszy uczestniczących w projekcie sponsoringowym, na podstawie współczynnika zaangażowania i zasięgu ich obecności w mediach (engagement rate, media impressions), rodzaju i wielkości organizacji, które reprezentują, a także średniej ceny rynkowej udziału istotnych osobistości w wydarzeniach komercyjnych (keynote speakers, business experts, celebrity appearances). Uwzględniane są także atrybuty projektu wpływające na skuteczność rozwijania relacji oraz ważność grup interesariuszy dla poszczególnych branż sponsorów wyznaczone na postawie ogólnopolskiego badania “Zagadnienia i trendy sponsoringu” przeprowadzonego wśród sponsorów (SurveyLab 2022).